Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Accompagnement d’un enseignant-chercheur physicien par un chercheur en didactique : vers une pratique de l’enseignement interactif : Développement professionnel à l’université

Abstract : We present a techno-pedagogical and didactical support conducted by a researcher in didactic physics with a physics lecturer towards a practice of interactive teaching with an electronic voting system. After an introduction to our work, developed in the framework of the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) process, we pre-sent our choices of support. They are based on the assumption that an acculturation in physics education can be useful for professional development of lecturers. We define three indicators of the impact of our work: the recepti-vity of new resources, a reflective activity and finally an interaction and communication approach. Evidence of a professional development of the lecturer are then presented and discussed.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03174656
Contributeur : Anne Amy-Klein <>
Soumis le : vendredi 19 mars 2021 - 13:50:15
Dernière modification le : jeudi 15 avril 2021 - 15:08:17

Fichier

article ARDIST 2020 actes.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03174656, version 1

Citation

Christophe Daussy, N. Lebrun. Accompagnement d’un enseignant-chercheur physicien par un chercheur en didactique : vers une pratique de l’enseignement interactif : Développement professionnel à l’université. ARDIST, Marie-Noëlle Hindryckx & Corentin Poffé, Mar 2021, Bruxelles, Belgique. pp.17-24. ⟨hal-03174656⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

50

Téléchargements de fichiers

14