, Robot only) group, raises questions to pursue in further studies. A multidimensional statistical analysis should be carried out

. However, at this stage, based on the statistical test of ? ! , we are able to say that the Blue Bot Project experiment validates the implemented methodology

S. Tisseron, S. Leleu-merviel, D. Hallier-vanuxemm, M. Romero, J. Condette et al., Aknowledgments Thank you for their advice, expertise, sharing experiences, supports and suggestions: Gilles Brougère

A. References, J. Chaumette, and P. , Présentation d'un modèle dédié à l'évaluation d'activités ludopédagogiques et retours d'expériences. Recherche et Pratiques Pedagogiques En Langues de Specialite -Cahiers de l'APLIUT, 2017.

J. P. Greff, Le corps d'abord! Education enfantine, n°1056, pp.62-63, 2004.

&. Komis-v and . Misirli-a, Etude des processus de construction d'algorithmes et de programmation par les petits enfants à l'aide de jouets programmables, pp.271-281, 2013.

. Linard-m, Des machines et des hommes. Apprendre avec les nouvelles technologies. Paris: L'Harmattan, 1996.

. Papert-s, Jaillissement de l'esprit. Ordinateur et apprentissage, 1981.

M. Romero, M. Usart, and M. Ott, Can serious games contribute to developing and sustaining 21st century skills? Games and Culture, vol.10, pp.148-177, 2015.

. Tisseron-s, Apprivoiser les écrans et grandir, pp.3-6, 2013.