G. Brougère, « De l'apprentissage diffus ou informel à l'éducation diffuse ou informelle, Le Télémaque, pp.51-63, 2016.

G. Brougère, Jeu et loisir comme espaces d'apprentissages informels, vol.10, pp.5-20, 2002.

A. Clark and P. Moss, Listening to Young Children. The mosaic approach, 2000.

S. Dumbrajs, Intergenerational Cultural Transmission, Procedia-Social and Behavioral Sciences, vol.47, pp.109-113, 2012.

C. Edwards, The Hundred Languages of Children: the Reggio Emilia approach to early childhood education, 1998.

M. Fleer and A. Ridgway, Visual Methodologies and Visual Tools for Researching with Young Children. Transforming Visuality, 2014.

P. Garnier, Sociologie de l'école maternelle, 2016.

P. Garnier and S. Rayna, Recherches avec les jeunes enfants. Perspectives internationales, 2017.

B. Rogoff, L. Moore, B. Najafi, A. Dexter, M. Correa-chávez et al., Children's Development of Cultural Repertoires through Participation in Everyday Routines and Practices, 2005.