Un espace potentiel au collège : Les espaces et les temps informels, lieux et moments adolescents

Résumé : Starting from a clinical and theoretical multidisciplinary corpus, the author observes what she called the “informal spaces and times” in the educational institutions for adolescents. Using original research tools such as photolanguage workshops© and expression groups, she has been able to understand the informal specificity of educational institutions, in which adolescents are particularly living and spending time in, considering it as a “possible place” opening itself to creativity and creation, also enabling a meeting between people and as a consequence a socialization process.
Type de document :
Article dans une revue
Agora débats/jeunesses, L'Harmattan/Presses de Sciences Po, 2010, Le moment école, 55 (2), 〈10.3917/agora.055.0083〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [8 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-univ-paris13.archives-ouvertes.fr/hal-01520920
Contributeur : Aurelie Maurin Souvignet <>
Soumis le : jeudi 11 mai 2017 - 11:27:24
Dernière modification le : lundi 4 décembre 2017 - 10:36:47
Document(s) archivé(s) le : samedi 12 août 2017 - 13:13:27

Fichier

Agora55_Maurin.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

Collections

Citation

Aurélie Maurin. Un espace potentiel au collège : Les espaces et les temps informels, lieux et moments adolescents. Agora débats/jeunesses, L'Harmattan/Presses de Sciences Po, 2010, Le moment école, 55 (2), 〈10.3917/agora.055.0083〉. 〈hal-01520920〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

53

Téléchargements de fichiers

57